O mnie

Aleksandra Domagała-Niemiec

Pozwól, że opowiem Ci krótką historię. 

 

Wyobraź siebie młodą kobietę. Nauczycielkę biologii w liceum i angielskiego w gimnazjum. Tuż po studiach i stypendium w Wielkiej Brytanii, czyli z wiedzą… mało użyteczną. Z brakiem doświadczenia, narzędzi pracy, własnej wizji i pomysłu, brakiem prawie wszystkiego co mogłoby składać się na opis dobrego nauczyciela i zwiastować pedagogiczny sukces. 

Prawie. Nasza Bohaterka jest jednak dociekliwa, zadaje sobie pytania:

– jak mówić, żeby inni rozumieli? 
– jak się komunikować?
– jak uczyć skutecznie?

 

Nieustannie drąży, czyta, analizuje, dokształca się na kursach budowania wyobraźni, komunikacji. Eksperymentuje na sobie i uczniach. Nadal jednak tkwi w systemie, gdzie nauczyciel jest wszechwiedzący, zdystansowany, oceniający i patrzący z wyższością, a uczeń musi być podporządkowany… Mijają lata. Bohaterka ma poczucie braku efektów swojej pracy, przydatności. Przez środowisko postrzegana jako niezdecydowany, niespokojny duch. Biolożka czy anglistka? Konsultantka metodyczna, a może jednak metodyk?

 

Nasza Bohaterka pewnego dnia spotyka grupę mądrych ludzi – nauczycieli akademickich Uniwersytetu Jagiellońskiego – profesorów i doktorów psychologii. Słyszy od nich o współczesnych osiągnięciach psychologii poznawczej i neurodydaktyki, o przyjaznych warunkach, w jakich mózg się uczy efektywnie, a zapamiętywanie jest trwalsze. Właśnie wtedy nasza Bohaterka się uśmiecha. Odkrywa, że ktoś ubrał jej myśli w mądre słowa i koncepcje, pokazał, że rysunek jest ważny, że doświadczenie wiedzy ma moc, a wyobraźnia, która nie ma granic, jest kluczowa w tworzeniu i nauczaniu! Wreszcie odkrywa, że jej przemyślenia i eksperymenty są przestrzenią popartą naukowo.

 

Dzięki temu jej ponad 20-letnie doświadczenie nabiera sensu! Biologia – podstawy funkcjonowania mózgu – i  filologia angielska – uczenie się języka obcego – idą w parze, do której dołącza uporczywa chęć doskonalenia.

 

Domyślasz się, kim jest bohaterka opowiadania? Tak. To ja. Ola. 

 

Nauka jest dla mnie procesem. Drogą. Studiując mapy tej drogi i analizując różne ścieżki wiem, jak może być trudno, jak duży wysiłek nie zawsze gwarantuje sukces, jak często zmęczenie bierze górę, a cel jest odległy, albo nawet to nie jest Twój cel…

Ale mogę Cię wesprzeć, podać pomocną dłoń.

Gdzie możesz mnie spotkać? Na treningach efektywnego uczenia i pamięci dla młodzieży i dorosłych. Organizuję również na warsztaty metodycznych z nauczycielami. A moje zamiłowanie do języka angielskiego realizuję ucząc pracowników firm i instytucji. 

 

Jeśli potrzebujesz wsparcia – jestem!

 

 

Zadzwoń lub użyj poniższego formularza aby się ze mną skontaktować